Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att handla hos oss.
När du handlar via Internet gäller konsumentköp- och distansavtalslagen.
Denna lag skyddar dig som konsument när du genomför köp på distans.
Läs mer hos Konsumentverket.
Samtliga priser i butiken är inklusive 25% moms och är angivna i svenska kronor (SEK) som standard. Priserna gäller om ingen annan överenskommelse är gjord.
AVTAL OM KÖP
Avtal om köp upprättas då din beställning har bekräftats av XY Climate via e-post till den e-postadress som du angivit vid beställningen. Genom beställningen accepterar du köp och leveransvillkor. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna utan förvarning, beroende på valutakurser, portokostnader, omkostnader etc. Vid dessa tillfällen så kontaktar vi dig och informerar om förutsättningarna. Du har då din fulla rätt att antingen ändra eller annullera din beställning.
VÅRA LEVERANSALTERNATIV
DHL Servicepoint – maxvikt 20 kg
Varor hämtas på ert närmaste utlämningsställe. När paketet finns för uthämtning skickas ett sms/mail med information om löpnummer och pinkod till det mobiltelefonnummer som angivits vid beställningen. Vid uthämtning av försändelse ska giltig ID handling uppvisas.
DHL Paket Hemleverans – maxvikt 35 kg
Varor som på grund av sin storlek eller vikt inte går att skicka till utlämningsställe erbjuds hemleverans under dagtid. Avisering vid hemleverans sker per telefon.
DHL Home Delivery – styckegods hem till privatpersoner.
Större försändelser som inte passar in i våra andra alternativ vad avser storlek och tyngd.
Leverans sker till hemadressen och till närmaste tomtgräns.
Normal leveranstid är 5-7 arbetsdagar från det att XY Climate har bekräftat din beställning via e-post. Om produkten ingår i beställningsortimentet är leveranstiden maximalt 14 dagar.
Om en försändelse mot förmodan blir försenad kommer du kontaktas av kundtjänst. Givetvis har du då också alltid rätt att häva köpet.
TRANSPORTSKADOR
Alla skador som kan uppstå under transporten hem till dig står XYClimate för. Om du vid mottagandet mot förmodan skulle upptäcka att försändelsen är transportskadad, skall du genast på plats anmäla detta till speditören genom att notera skadan på fraktsedeln innan leveransen kvitteras. Anmäl därefter skadan direkt till oss på tel 0235-564 622 samt maila tagna foton (rekommenderas) till info@xyclimate.se så att vi på bästa sätt kan hjälpa dig med reklamationen. Detsamma gäller för eventuella dolda skador som upptäckts på försändelsen. Vi ber dig att göra denna anmälan till oss inom 7 arbetsdagar från mottagandet av leveransen. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant direkt efter att leveransen har utförts.
EJ UTTAGNA FÖRSÄNDELSER
Paket som inte har hämtats ut inom 14 dagar återsänds till XYClimate. Om detta sker debiteras du en avgift på 349:- sv.kr plus ev. påminnelseavgifter för kostnader hänförliga till vår administration, frakt, returfrakt och hantering. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten. Det samma gäller en hemleverans som inte tas emot.
PaysonCheckout 2.0 ( Här får du gärna lägga till lite information// Lennarth)
Kunden kan välja att få hem varan och i efterhand betala mot faktura eller delbetalning, alternativt att betala ordern direkt med kort, internetbank eller via ett SMS.
RETUR SAMT ÅNGERRÄTT
Som konsument har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen.
Denna ångerrätt gäller under förutsättning att varan hålls i väsentligen oförändrat skick.
Vill du under denna tid returnera din vara för byte eller återköp ska du kontakta kundtjänst info@xyclimate.se och meddela om returen.
Det är viktigt att du bifogar en kopia på din faktura/följesedel eller ett brev där ditt namn, din adress och ditt ordernummer står så att vi vet vad returen gäller. När vi mottagit och godkänt returen görs återbetalning/kreditering till er inom 30 dagar.
REKLAMATION
Vi kontrollerar alltid produkterna så mycket som det är möjligt före leverans. Skulle det vara något fel på din produkt, kontakta oss på info@xyclimate.se inom 14 dagar efter att du har mottagit din beställning. så löser vi det. Vi skickar dig en ersättningsvara utan någon extra fraktkostnad, förutsatt att varan finns tillgänglig. Kan vi inte ersätta dig med en ny vara gör vi en återbetalning till dig när vi fått den defekta varan i retur.
KUNDUPPGIFTER
Vi behöver spara och behandla personuppgifter om dig, så som namn, mobiltelefonnummer och mejladress. Syftet med en sådan behandling är bland annat för att kunna gå tillbaka till ett specifikt ärende i framtiden om så krävs.
Vi har fått dina uppgifter eftersom du fyllt i ett av våra kontaktformulär eller köpt en produkt av oss. Vi tillämpar vid var tid gällande integritetslagstiftning vid all behandling av personuppgifter. Genom att skicka in kontaktformuläret ger du samtycke till att vi sparar dina personuppgifter. Du har när som helst rätt att återkalla ditt samtycke. Dina uppgifter kommer att sparas så länge som du är kund hos oss.
De personuppgifter vi behandlar om dig delas vi aldrig dina uppgifter med tredje part, bortsett från sådana tillfällen att vi är skyldiga att göra så enligt lag. Däremot kommer vi aldrig att överföra dina uppgifter till ett land utanför EU.
Personuppgiftsansvarig är Lennarth Palmqvist, info@xyclimate.se. Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, överföring eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter. Detta gör du enklast genom att kontakta oss på info@xyclimate.se. Du når vårt dataskyddsombud på 0325-56 46 22. Om du har klagomål på vår behandling av dina personuppgifter har du rätt att inge klagomål till tillsynsmyndigheten Datainspektionen.